Projektas „Gerojo valdymo principų diegimas Lietuvoje“
GEROJO VALDYMO ETALONINIS VERTINIMAS
Europos Taryba ir Gerojo valdymo centras prie Europos Tarybos su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija bei partneriais Lietuvos savivaldybių asociacija ir VšĮ Valstybės ir savivaldybių tarnautojų mokymo centru „Dainava“ įgyvendina projektą „Gerojo valdymo principų diegimas Lietuvoje“.
Viena iš projekto veiklų-Lietuvos savivaldybių apdovanojimai Europos ženklu už nepriekaištingą valdymą pagal Europos Tarybos nustatytas bei Lietuvoje adaptuotas vertinimo procedūras (https://www.coe.int/en/web/good-governance/eloge).
Europos Taryba akreditavo VšĮ Valstybės ir savivaldybių tarnautojų mokymo centrą „Dainava“ organizuoti savivaldybių apdovanojimo Europos ženklu už nepriekaištingą valdymą procesą Lietuvoje. Tuo tikslu iš Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos savivaldybių asociacijos, Mykolo Romerio universiteto, Viešojo valdymo kompetencijų tinklo, Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos, Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacijos, Lietuvos vietos bendruomenių organizacijų sąjungos, Lietuvos moterų lobistinės organizacijos, VšĮ Valstybės ir savivaldybių tarnautojų mokymo centro „Dainava“ atstovų sukurtas institucinis tinklas ir vertinimo komitetas, kuris priims galutinį sprendimą dėl savivaldybių, labiausiai atitinkančių Europos Tarybos 12 Gerojo valdymo principų, apdovanojimo.
Savivaldybių vertinimo procese tuo suinteresuotos Lietuvos savivaldybės gali atlikti savęs įsivertinimą, nustatydamos kaip jos atitinka Europos Tarybos 12 gerojo valdymo principų:
1.Dalyvavimo, atstovavimo, sąžiningo rinkimų organizavimo.
2. Reagavimo.
3. Veiksmingumo ir efektyvumo.
4. Atvirumo ir skaidrumo.
5. Teisėtumo.
6. Etiško elgesio.
7. Kompetencijos ir gebėjimų.
8. Inovacijų ir atvirumo pokyčiams.
9. Patvarumo ir ilgalaikės orientacijos.
10. Stabilaus finansų valdymo.
11. Žmogaus teisių, kultūrinės įvairovės ir socialinės sanglaudos.
12. Atskaitomybės.
Atlikdama savęs įsivertinimą, kiekviena savivaldybė turės įvertinti, kokius įrodymus galės pateikti atitikimui kiekvienam iš principų pagrįsti.
Tuo pačiu metu bus atliekama ir gyventojų bei savivaldybės darbuotojų apklausa, kaip jie vertina savivaldybės atitikimą 12 Gerojo valdymo principų.
Savivaldybės savęs įsivertinimo balams skiriamas 50 procentų, savivaldybės darbuotojų ir politikų apklausos balams skiriamas 20 procentų, savivaldybės gyventojų apklausos balams skiriamas 30 procentų svoris.
Gauti rezultatai bus sumuojami. Savivaldybės, gavusios tris ir daugiau balų Tinklo vertinimo komiteto sprendimu bus apdovanotos Europos ženklu už nepriekaištingą valdymą.
Savivaldybes vertinimo procese nuolatos konsultuos projekto ekspertai.
2020 m. rugsėjo 15 d. vyks užsiregistravusių savivaldybių konsultacijos nuotoliniu būdu.
2020 m. rugsėjo 16 d.-2020 m. lapkričio 3 d. vyks savivaldybių savęs įsivertinimas. Projekto ekspertai konsultuos kiekvieną savivaldybę pagal poreikį.
2020 m. gruodį (data ir vieta bus tikslinama) vyks iškilmingi savivaldybių, labiausiai atitinkančių 12 Gerojo valdymo principų apdovanojimai Europos ženklu už nepriekaištingą valdymą.
Daugiau informacijos telefonu 8 616 11994.
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI:
Klausimai dėl klausimyno administracijos darbuotojams ir politikams:
1 klausimas sukels darbuotojams klausimų – ką žymėti, jei vykdant tavo funkcijas nereikia susisiekti su gyventojais? Ar čia norima tiesiog sužinoti, kiek yra tokių funkcijų, kur nereikia susisiekti su gyventojais?
Atsakymas: Visi klausimai yra parengti ir suderinti su Europos tarybos ekspertais ir parengti pagal nustatytą metodiką. Jeigu pagal funkcijas nepriklauso, tuomet reikėtų žymėti “nežinau, neturiu nuomonės”, nes klausime slypi mintis, kad visais atvejais būtų skatinamas bendravimas ir bendradarbiavimas su gyventojais. Šiuo klausimu nėra renkamas pats faktas ar yra susisiekiama su gyventojais, ar ne. Kaip tarybos narys arba administracijos darbuotojas, pagal savo funkcijas, kas savaitę susisiekiu su gyventojais.
|
||||||||||||||||
2 klausimas Ir kur gale yra bendra informacija, tai nemažai klausimų yra skirta būtent politikams. Ar administracijos darbuotojams leis pateikti anketą, jei nebus visuose klausimuose pažymėta atsakymai (pvz., Kurio komiteto ar valdybos narys esate?)
Pildant anketą sistemoje yra įdėtas papildomas klausimas ir tiems, kurie pasirinks atsakymą „administracijos darbuotojai“, sistema toliau nebeleis pildyti klausimų, kurie skirti tarybos nariams. 5. Jūs esate: (daug galimų variantų)
|
3 klausimas iš klausimyno gyventojams:
14 klausime klausia apie kairę ir dešinę. Jei atvirai, mes čia komandoje susėdusios nežinome, kas ta kairė ir dešinė, nekalbant apie paprastą gyventoją. Tai gyventojai atsakinės arba burtų būdu, arba netęs anketos pildymo. Gal galėtumėte pateikti paaiškinimą šitam klausimui?
13-17 klausimai yra skirti ne vertinimui, o tik statistiniams duomenims surinkti. Gyventojai į šiuos klausimus atsakinės remdamiesi savo asmenine patirtimi ir nuomone. |
4 klausimas: gal galėtume Jūsų klausimyną nors gerai savaitei pavėlinti, nes žmonėms pradės abu klausimynai maišytis. Kaip suprantu laiko turime iki lapkričio 4 d. Ačiū.
Rugsėjo 20 d. yra sekmadienis. Ar galime išsiųsti rugsėjo 18 d. arba 21 d.?
Klausimyną, skirtą gyventojams savo savivaldybės puslapyje galite paskelbti jau dabar. Laikas iki rugsėjo 20 d. skirtas tam, kad pasirengtumėte. Savo nuožiūra galite ir vėlinti patį klausimyno paskelbimą. Tačiau norime pabrėžti, jog galutinis klausimyno pildymo terminas yra spalio 20 d. ir jis nebus pratęstas, visos anketos bus deaktyvuotos spalio 21 d. Savivaldybės savęs įsivertinimo terminas ir klausimynų pildymo terminas skiriasi dėl duomenų apdorojimo ir įvertinimo. Tokia pati situacija ir dėl klausimyno, skirto administracijos darbuotojams ir Tarybos nariams. Šis klausimynas taip pat bus deaktyvuotas nuo spalio 21 d. |
5 klausimas: ar galėtumėte paaiškinti, kaip traktuoti terminus „per pastaruosius metus“, „per pastaruosius dvejus metus“. Kokį laikotarpį reikia vertinti, kai terminas apskritai nėra nurodomas?
„Per pastaruosius metus“ –pastarieji 12 mėnesių |
6 klausimas: ar bus galimybė sužinoti, kaip aktyviai yra pildomos apklausos anketos?
Kiekvieną antradienį iki 2020 m. spalio 20 d. kiekviena savivaldybė asmeniškai elektroniniu paštu gaus duomenis, kiek anketų užpildė savivaldybės gyventojai, tarybos nariai ir administracijos darbuotojai. |
7 klausimas: ar turime prie įrodymų sąrašo pateikti ir pačius dokumentus?
Ne. Reikia tiksliai įvardinti įrodymus pagrindžiantį dokumentą (-us), bei, jei yra galimybė, užtikrinti to dokumento viešą prieinamumą, pvz. pateikti elektroninę nuorodą į teisės aktą, renginio darbotvarkę, įrašą ir pan. |
8 klausimas: kaip suprasti 8 principo 3 rodiklyje nurodytus „atvejus, kuriuos savivaldybė pritaikė gerinant valdymą?“
Savivaldybė pati sprendžia, kokie dokumentai, parengtos tvarkos, susitikimų protokolai, renginiai, diskusijos, projektai labiausiai prisideda prie gerojo valdymo gerinimo savivaldybėje. Šis principas simbolizuoja visus aktyvius savivaldybės veiksmus, virstančius į realias veiklas, kurių pasekoje gerinama savivaldybės gyventojų gyvenimo kokybė, gyventojai įtraukiami į procesus. |
9 klausimas: kaip vertinti pažeidimų skaičių organizuojant rinkimu?
Siekiant gauti aukščiausią 4 balų įvertinimą, konstatuotas pažeidimų skaičius, susijęs su savivaldybės administracijos veikimu ar neveikimu, turi būti 0. |
10 klausimas: kokius įrodymus pateikti ir kokia apimtimi reikia pateikti įrodymus dėl norminių teisės aktų antikorupcinio vertinimo?
Pareiga atlikti teisės aktų antikorupcinį vertinimą yra nustatyta įstatymu. Kaip įrodymą galėtumėte pateikti savo vidinę tvarką, kuria detalizuotos įstatymo nuostatos dėl teisės aktų antikorupcinio vertinimo atlikimo, pateikti nuorodas į viešai skelbiamą antikorupcinį vertinimą. Vardinti visus įvertintus teisės aktus tikrai nereikia, tiesiog atskleisti, kaip įis procesas vykdomas ir ar yra viešai prieinamas visuomenei ir aiškiai jos suprantamas. |
11 klausimas: kokius įrodymus reikia pateikti dėl savivaldybės administracijos darbuotojų dalyvavimo mokymuos?
Įrodymų tinkamumas priklauso nuo kiekvienos savivaldybės vidinės tvarkos. Tai gali būti ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo pažymėjimų kopijos, įvairios mokymų darbotvarkės, Valstybės tarnautojų registre registruojami duomenys www.vataras.lt. |
12 klausimas: kokie išorės auditai turimi omeny?
Bet kokie ne savivaldybės auditorių atliekami auditai yra laikomi išorės auditais. Pvz. Valstybės kontrolės auditas, savivaldybės samdytos išorės audito kompanijos atliekamas auditas. Taip pat pabrėžtina, kad auditai apima ne tik savivaldybės auditus, bet ir įstaigų, kurių steigėja ir dalininkė yra savivaldybė, auditus. |
13 klausimas: kas yra skirtingi dalyvavimo metodai?
Apklausos, diskusijos, apskritas stalas, seniūnų susirinkimai, dalyvaujamasis biudžetas, kt. |
14 klausimas: jeigu vienos ar kitos tvarkos parengimas yra įtvirtintas įstatymu, ar savivaldybė privalo turėti atskirai patvirtintą tvarką?
Įstatymu gali būti nustatyti minimalūs reikalavimai. Tačiau, kad savivaldybė galėtų sau skirti kaip įmanoma aukštesnį balą, ji turi įrodyti, kad nuostatos yr įgyvendinamos ir parodyti, kaip tai yra daroma. Taigi savivaldybėje turi būti nustatyti įgyvendinamumo rodikliai, pvz. patvirtinta tvarka, aiškiai apibrėžianti, kaip organizuojami rinkimai savivaldybės teritorijoje. |
15 klausimas: Principas Nr. 2. Reagavimas. Aprašymas Nr. 2. Teikiamos viešosios paslaugos, prašymai ir skundai išnagrinėjami per teisės aktuose nustatytą terminą. Rodiklis Nr. 4. Veiklos krypčių ir paslaugų teikimo pakeitimai daromi atsižvelgiant į tyrimus, ataskaitas, konsultacijas, skundus ir (arba) kitus šaltinius. Informacija apie pakeitimus yra skelbiama viešai.
Vienas iš įrodymų: Savivaldybės interneto svetainėje yra pateikiama informacija apie politikos krypčių ir viešųjų paslaugų teikimo pakeitimus. Principo aprašymas ir rodiklis sietini su viešųjų (ir administracinių) paslaugų teikimu, savalaikiu reagavimu į nepakankamą šių paslaugų kokybę ir pokyčius tobulinant šias paslaugas. Atitinkamai, įrodymas susijęs su informacijos pateikimu apie visos viešosios politikos srities (pvz. sveikata, švietimas ir t.t.) arba ar konkrečios tobulinamos viešosios paslaugos teikimo pakeitimus. Gali būti pateikiama informacija, kur atsispindi atlikto pakeitimo priežastys ir pakeitimo turinys. Pavyzdžiui, gali būti, kad Tarybos kadencijos pradžioje pasitvirtinus bendruomeniškumo skatinimo politikos kryptį, sudaromos sutartys su naujais socialinių paslaugų tiekėjais – bendruomeninėmis organizacijomis. Arba, pavyzdžiui, esant sveikos gyvensenos propagavimo krypčiai, sudaromos sąlygos bei įpareigojimai darželiuose ir mokyklose keisti maisto racioną į sveikesnį. |
16 klausimas: Gal galite plačiau pakomentuoti Principo Nr. 10. Stabilus finansų valdymas, Rodiklio Nr. 7. Metiniai auditai atliekami savivaldybės administracijoje ir kitose savivaldybės įstaigose Įrodymą - Metinio audito ataskaita (piniginės vertės peržiūra audito ataskaitose).
Aptariamas principas orientuotas į finansų valdymą, vadinasi, yra aktualios tos audito ataskaitos ar jų dalys, kurios gali padėti geriau valdyti finansus. Šiuo atveju įrodymas yra orientuotas į metinio audito ataskaitos dalis, kur veiklos yra vertinamos pinigine išraiška (Anketos kitose vietose yra prašoma įrodymų, kur daugiau dėmesio skiriama veikloms, šiuo atveju, šių veiklų piniginei išraiškai). |
Klausimas |
Prašomi pateikti įrodymai |
Paaiškinimas |
3 principas, 1 aprašymas, įrodymų 1 teiginys. Kokią informaciją turi pateikti savivaldybė apie vykdomą savarankiškų ir valstybės deleguotų f-jų stebėseną? |
Parengti visi privalomi planai (strateginis, veiklos, metinis). |
Pateikti nuorodas į strateginius, veiklos ir metinius planus tinklapyje. Įsivertinimo balas priklauso nuo to, ar jie visi parengti ir paskelbti viešai bei kiek jie integruoti tarpusavyje (tai yra, ar suderinti strateginiu plėtros planu ir t.t.) |
3 principas, 3 aprašymas, dėl kokybės standarto. Ar tinkamas įrodymas, kad savivaldybės valdomos įmonės naudoja ISO standartus? kokie dar standartai gali būti nurodomi? |
Savivaldybėje įdiegtas kokybės standartas. |
Taip, ISO kokybės standartas tinka. Pateikite nuorodas, kuriose nurodyta, kad jis įdiegtas. |
10 principas, 1 aprašymas, 1-2 įrodymas. Ar kalbama apie savivaldybės teikiamas paslaugas ar apie savivaldybės valdomų įmonių teikiamas paslaugas? |
Savivaldybės patvirtinti teisės aktai, kuriuose nustatyta paslaugų teikimo įkainių nustatymo metodika. |
Principas apima administracines ir viešąsias paslaugas, tad kalbama ir apie savivaldybei pavaldžių įstaigų teikiamų viešųjų paslaugų įkainius ir jų nustatymą. |
10 principas, 2 aprašymas, 6 rodiklis. Interneto svetainėje paskelbtos audito ataskaitos, ar tinka savivaldybės valdomų įmonių finansinių ataskaitų auditų ataskaitos? |
Interneto svetainėje paskelbtos audito ataskaitos |
Taip, tinka ir jos, bet ar tai vieninteliai auditai, kurie vykdomi? |
10 principas, 3 aprašymas, 10 rodiklis, ar tai gali būti savivaldybės nustatomi žemės, nekilnojamojo turto, nekilnojamojo turto nuomos, fiksuotų pajamų už verslo ,liudijimus tarifai? |
Viešas skelbimas. |
Taip, gali, bet pats principas yra platesnis, tad turėtų apimti ir kitus aspektus nurodytus rodiklyje (Viešai skelbiama informacija apie visus procesus, susijusius su finansų valdymu (biudžetu, viešųjų paslaugų mokesčių tarifais ir kt.) |
10 principas, 4 aprašymas, 12 rodiklis, 1 įrodymas. kas turima omenyje privačių ir viešųjų partnerysčių sutartyse rizikų valdymas, kokie įrodymai turėtų būti? |
Viešųjų ir privačiųjų partnerysčių sutartyse reglamentuotas rizikos valdymas. |
Aprašyme nurodoma, kad viešųjų ir privačių partnerysčių atveju turi būti realiai dalijantis rizika. Jums reikia įsivertinti, kiek VPP sutartyse realiai tai reglamentuota. Įrodymai – VPP sutartys, savivaldybės nustatytos VPP sudarymo tvarkos/reikalavimai ar pan. |
11 principas, 4 aprašymas, 6 rodiklis, kokie įrodymai turėtų būti pateikti? |
Įrodymai, kaip atsispindi programose, planuose. |
Kad galėtumėte pateikti įrodymus, pirma turite įsivertinti, kas Jūsų savivaldybėje galėtų būti įvardijami kaip galimai atskirtį patiriantys ir mažesnį prieinamumą gauti paslaugas turintys asmenys. Tai nebūtinai turi būti kažkokie su soc sunkumais susiduriantys asmenys ir pan. , bet gali būti ir asmenys, kurie gyvena vietovėse nutolusiose nuo paslaugų teikimo vietų, arba atsižvelgiant į jų amžių, poreikius ir pan. gali negauti tam tikrų reikiamų paslaugų. |
Klausimas |
Prašomi pateikti įrodymai |
Paaiškinimas |
3. Veiksmingumas ir efektyvumas |
Vykdoma savarankiškų ir valstybės deleguotų funkcijų rezultatų stebėsena realiu laiku. |
Pagrindinė mintis – stebėsena ir gyventojų informavimas, kaip sekasi įgyvendinti veiklos planą realiu laiku. Savalaikės korekcijos, jeigu nesiseka. Turite greičiausiai monitoringo tvarką. Ir apie tai informuojama bendruomenė. Taip. Nuoroda į biudžetą arba kaip piliečiai gali gauti nekonfidencialią informaciją. Ataskaitas. |
|
|
|
6. Kasmet atlieka teikiamų administracinių paslaugų kokybės vertinimą. – čia apklausa gyventojų, taip? Kaip įrodymas – nuoroda? |
Kasmet atlieka teikiamų administracinių paslaugų kokybės vertinimą. |
Principas kalba apie teikiamų paslaugų efektyvumą, veiksmingumą. Tikslinga būtų pateikti ne tiktai nuorodą į apklausas. Čia svarbu ar yra sistemingas veikimas ir ar yra daromos išvados, bei veiksmai po apklausų ar kitaip gavus duomenys. |
7. Savivaldybė periodiškai atlieka visuminį ar dalinį išorinį veiklos auditą. – Kontrolės ir audito tarnybos metinis planas kaip įrodymas? |
Savivaldybė periodiškai atlieka visuminį ar dalinį išorinį veiklos auditą. |
Principo įgyvendinimui svarbu, periodiškas, sisteminis veiklos vertinimas, išorinis auditavimas. Ar apie auditų išvadas supažindinama taryba. Kaip tai vyksta. Įrodymai gali būti ir monitoringo sistema, akcentuojanti išores auditus, ir sutartys. Ir nuorodos kaip supažindinami tarybos nariai. Planai taip pat. Kita... |
9. Savivaldybės kaupia ir analizuoja duomenis, naudojamus veiklos efektyvumo didinimui. |
Savivaldybės kaupia ir analizuoja duomenis, naudojamus veiklos efektyvumo didinimui. |
Iš esmės, praeities duomenų kaupimo ir analizavimo, palyginimo sistema. Jeigu duomenys kaupiami, greičiausiai yra kažkokiu sprendimu, remiamasi metodiką, ar kitaip apspręsta kokie ir kiek laiko kaupiami. Kaip jie analizuojami, kaip jų analizės rezultatas padeda priimti ateities sprendimus. |
9. Patvarumas ir ilgalaikė orientacija
|
Jaunimo įtraukimas į strategijos ir planų rengimą. |
Čia dėmesys, kaip priimant sprendimus įvertinamas ateities kartų poreikis. Kokiu būdų rengiant strateginius dokumentus įtraukiami jauni žmones, kaip akumuliuojama jų nuomonė. Galbūt savivaldybė turi savų metodų, galbūt turi jaunimo problemų sprendimo planus, kitus dokumentus. Kaip įtraukia jaunimą į sprendimų priėmimą? Įrodymai – nuorodos į dok., renginius, sociologinių apklausų rezultatai ir kt. |
9.3 Yra nustatytos savivaldybės vertybės, kurios įgyvendinamos praktikoje. Tai galėtų būti plėtros plano prioritetai, Kokybės politikos dokumentas? |
Yra nustatytos savivaldybės vertybės, kurios įgyvendinamos praktikoje |
Principas kalba apie sisteminių struktūrinių (soc., žmonių saugumo, gyventojų sudėties, ir kt.), aplinkosauginių problemų neperkėlimą ateities kartomoms. Ar aplinkos apsauga, tvarumas yra vertybių sąraše, kurie svarbūs dabartinių sprendimų kontekste. Jeigu yra, galbūt turi praktinio realizavimo išdavas per tikslus, uždavinius, veiklas, projektus. Savivaldybės plėtros planas, kiti dokumentai – tinkami įrodymai (svarbu įvertinti, ar turinys atitinka šį aspektą). |
9.5. Atliktos analizės, auditai ir kiti tyrimai orientuoti ir į ateityje galinčius kilti iššūkius ir jų sprendimo būdus – ar tinka Vidaus audito ir Kontrolės ir audito tarnybos auditai kaip įrodymas? |
Atliktos analizės, auditai ir kiti tyrimai orientuoti ir į ateityje galinčius kilti iššūkius ir jų sprendimo būdus |
Tinka |
9.6. Vietos bendruomenės įtraukiamos į strategijos ir planų rengimą. NVO įtraukiamos į strategijos ir planų rengimą. Verslas įtraukiamas į strategijos ir planų rengimą. Seniūnaičiai įtraukiami į strategijos ir planų rengimą. – Kas tai? Tarkim plėtros plano rengimo darbo grupių sudarymo įsakymai, kvietimai el.paštu? |
Vietos bendruomenės įtraukiamos į strategijos ir planų rengimą. |
Tinka grupių sudarymo įsakymai ne tiktai SPP, bet ir rengiant kitus planus, strategijas, tvarkas, svarstant projektus. Svarstomų kl. darbotvarkės. Svarbus aspektas - turinys, apie kurį kalba šis principas (minėta anksčiau). |
9.7. Savivaldybėje priimami sprendimai, skatinantys inovatyvias (aukštą pridėtinę vertę kuriančias) veiklas. – kaip įrodyti tą vertę? |
Savivaldybėje priimami sprendimai, skatinantys inovatyvias (aukštą pridėtinę vertę kuriančias) veiklas. |
Čia galima pademonstruoti , kad finansai ir resursai planuojami ilgalaikiam infrastruktūros naudojimui, infrastruktūra ir turtas bus tausojantys aplinką ir žmonių gyvenimo kokybę... Galimi įrodymai: investiciniai projektai, galimybių studijos, projektai, sprendimai, kita... (galimi kodiniai žodžiai: žaliasis kursas, žiedinė ekonomika, atsinaujinantys šaltiniai, kt.) |
9.8. Savivaldybė turi identitetą. Kultūrinių renginių modernumo ir tradicijų dermė. – kaip įrodyti identitetą? Kalbant apie dermę: nuorodos apie festivalius, renginius ar jų aprašymai? |
Savivaldybė turi identitetą. |
Pagal principą ir rodiklį - svarbu istorinio, kultūrinio paveldo saugojimas. Planai jį puoselėti, naudoti stiprinant žmonių sąryšį su istorinėmis kultūrinėmis šaknimis. Nuorodos į festivalius, renginius tinka. |
Bendra informacija:
Šis projektas nėra skirtas kontroliuoti, kas pas jus yra ir kad kontrolierius tai įvertintų. Projekto tikslas, kad Jūs patys, kaip savivaldybės atstovai pagalvotumėte, kaip dvylika gerojo valdymo principų reiškiasi Jūsų savivaldybėje. Principai nėra skirti tik Lietuvos savivaldybėms, o yra bendraeuropiniai. Todėl jei pats principas suprantamas ir Jūsų manymu vertingas, Jūs jį galite pradėti diegti savo savivaldybėje. Taip yra įgyvendinama labai svarbi šio projekto pusė – šviečiamoji (ET savivaldybės panašiai supranta gerą valdymą ir jo siekia). Tuo viskas ir baigtųsi, kaip visada būna su principų įgyvendinimu, jei nebūtų antros pusės – varžybinio elemento (gaunamas apdovanojimas). Štai tam reikia pateikti įrodymus apie kuriuos Jūs klausiate. Jų pateikimas yra Jūsų atsakomybė, nes jei Jūs manote, kad principas reiškiasi, tai ir įrodymus tikrai turėsite, gal net geresnius ir aiškesnius nei yra nurodyti dokumente, kurį gavote. Bet, gali būti ir taip, kad kažkurio principo Jūsų savivaldybėje kol kas raiška žema, tai ir įrodymų neturėsite (kol kas). Tada ir įvertinimas bus ne 3 ar 4 balai, o tik 1.
Bendra rekomendacija – žiūrėti kūrybingai, jei nerandate įrodymų, kurie yra suformuluoti sąraše, bet turite kitokių, įrodančių, kad principas įgyvendinamas, tai ir pateikite savo nuožiūra. Taigi, jei veikla, kuri atliepia principą vyksta, tas principas per tas veiklas pasireiškia, vadinasi, apie tokias veiklas ir parašykite (pateikite įrodymus).
MOKYMO PROGRAMOS
Norėdami pirmieji gauti infomaciją apie planuojamus mokymus, prašome registruotis
Informacija atnaujinta 2020-10-19 |